לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

תחזיות נדל"ן לדירות בישראל – מחירי הדירות בשנת 2023?

נכס הוא השקעה משתלמת אך יכול להיות קשה לקבוע באיזה סוג נכס להשקיע. השקעה בנכס היא דרך משתלמת לבנות עושר, אך הבחירה באיזה סוג נכס להשקיע יכולה להיות קשה. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להבין כמה כסף יש לך וכמה סיכון אתה מוכן לקחת על עצמו.

בחירת ההשקעה הנכונה בנכס

חשוב לשקול מה המטרות שלך להשקעה ומהי הסובלנות שלך לסיכון ואופק זמן. לדוגמה, אם אתה רוצה החזר מהיר על ההשקעה שלך עם סיכון נמוך, אז השקעה בנדל"ן למגורים עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורך. אם אתה רוצה יותר יציבות עם תשואה הדרגתית, אז השקעה בנדל"ן מסחרי תהיה טובה יותר.

נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא אם הנכס יתייקר או לא יתייקר עם הזמן ומה יהיו תעריפי השכירות. תעריפי השכירות יכולים להשתנות בהתאם למקום מגוריכם: אזורים עם שכירות גבוהה כמו תל אביב וירושלים יכולה ללהגיע עד לפי שניים או שלושה משכר הדירה של ערים בעלות רמות שכירות נמוכות יותר כמו חדרה ומודיעין.

לא פעם נשאלת השאלה: "רק לאחרונה קניתי דירה והיא הייתה ממש יקרה. עכשיו אני חושב להשכיר אותה. האם יש דרך לקבל תמורה מובטחת?" התשובה לכך טומנת בחובה כמה פרמטרים. יש משקיעים שמוכנים להחזיק בנכס שלהם לפרק זמן מסוים לפני שהם משכירים אותו שוב, אבל זה לא תמיד ערובה שתרוויח רווח כלשהו וייתכן שיכול מיסוי גבוה על הרכוש שלך.

נתונים בסיסיים שחשוב לדעת על הנדל"ן בישראל

ידע זה כח, ובנדל"ן הכח הזה עשוי להיות שווה הרבה כסף. זהו נושא חשוב מאוד לכל מי ששוקל להשקיע במגזר זה ורוצה להבין טוב יותר אילו תסריטים כלכליים לצפות בעתיד.

הדבר הראשון שעלינו להזכור הוא שישראל ראתה גידול משמעותי באוכלוסייה בעשור האחרון, מה שהוביל לעלייה בביקוש לדיור. עם זאת, ישנם כמה אתגרים באופק שעשויים להשפיע על מגמה זו, כגון עלויות גבוהות ומחסור קבוע לזמינות קרקעות.

אוכלוסיית ישראל גדלה והולכת בקצב. כיום חיים בה קרוב ל-10 מיליון איש. קצב גידול האוכלוסייה במדינה הוא מהגבוהים בעולם, ועומד על 2%.

גידול האוכלוסיה משפיע ישירות שוק הדיור הישראלי אשר נמצא בצמיחה מתמדת מאז 2005, כאשר המחירים עלו בממוצע ב-5% בשנה לאורך כל אותה אותה תקופה.

בנוסף, השקעות הנדל"ן הישראליות אפשריות במגוון רחב של סקטורים. מה שהיה פעם נישות של בעלי חברות גדולות בלבד, היום הפך לאפשרי למרבית האוכלוסיה. ניתן היום להשקיע  בנדל"ן מסחרי או תיירתי בקלות יחסית ורבים עושים זאת ובהצלחה לא מבוטלת.

המצב הנוכחי של שוק הנדל"ן הישראלי 

שוק הנדל"ן הישראלי הוא מהיציבים באזור. השוק צומח בהתמדה כבר למעלה מעשור וצפוי להמשיך לעשות זאת בעתיד הקרוב בהסתמך על העלייה שהראה השוק במספר גדול של עסקאות, בעיקר בשל עלייה באמון הצרכנים בתחום. בשנת 2021 נמכרו בישראל כ-56,000 דירות חדשות. עלייה של כ-37% לעומת מדד המכירות בשנת 2020. 

ואילו בסוף שנת 2021 הועלה חזרה שיעור מס הרכישה מ-5% ל-8% מה שבלם מעט את קצב הביקוש אך הדבר לא השפיע בצורה משמעותית על מחירי הנדל"ן והם המשיכו וממשיכים לעלות בעודנו כותבים שורות אלה.

ההשפעה של המשק הישראלי על השקעות בנכסים ישראליים

ישראל היא מדינה עם כוח עבודה מיומן ביותר, אוכלוסייה משכילה ותשתית מתקדמת. יש לה כלכלה חזקה והיא נחשבת לאומת הסטארט-אפ.

השקעות הנדל"ן הישראליות אינן מוגבלות רק למגזר המגורים; ישנם סקטורים רבים אחרים שמשקיעים יכולים להשקיע בהם כגון נדל"ן מסחרי ותיירות. הנדל"ן הישראלי נסחר ברובו בבורסה לניירות ערך בתל אביב (TASE). ניתן לחלק את שוק הנדל"ן הישראלי לארבעה סגמנטים: בנייני דירות ומשרדים, פיתוח קרקע, רשתות בתי מלון ובניין בתים פרטיים. פלחים אלה מחולקים גם הם לתת-קטגוריות שונות, כאשר החלק הגדול ביותר של השוק הוא בדירות ומשרדים בעוד שוק בתי המלון והבתים קטן יחסית. REMAX היא ללא ספק מהמובילות בישראל עם נתח שוק מרשים של 26% בדירות ומשרדים, 49% בפיתוח קרקעות, 34% ברשתות בתי מלון ו-12% בבניית בתים. 

מסקנות ותובנות לעתיד

לאחר בחינת כל התחזיות וההשפעות על שוק הנדל"ן הישראלי, ישנם מספר פריטים מרכזיים שיש לשים לב אליהם. 

  1. סביר להניח שלאורך זמן, יהיה זול יותר לקנות בית מגורים במקום לשכור. 2. גידול האוכלוסייה צפוי להימשך והביקוש לדיור יגדל, מה שמבטיח במידת מה את עלייתו של כל נכס נדלנ"י. 3. המחירים יעלו בטווח הקצר בגלל הביקוש שיעלה על ההיצע. 4. בהשקעות נדל"ן בארץ רצוי לשמור על ראש פתוח ולבדוק את כל הסקטורים האפשריים לפני שפותחים את הארנק.      מאמר על המהפכה בתחום ההתחדשות העירונית בישראל 

תוכן עניינים

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ