לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

דברים שכדאי לבדוק לפני קניית קרקע לבנייה

אנשים רבים רוכשים קרקעות, מסיבות שונות ומגוונות. מכיוון שמדובר בעסקה משמעותית לכל הדעות, ישנם כמה וכמה דברים שחשוב לבדוק לפני שמשלימים את הרכישה. חלק מהבדיקות דומות למדי לאלו שמקדימות קניית בית אך יש גם צורך לבדוק כמה דברים נוספים.

למי שרוצה לחסוך מצבי אי נעימויות או להימנע מאובדן זמן מיותר ובזבוז של כסף, להלן מספר נקודות חשובות שיש לבדוק לפני קניית קרקע לבניה.

על הפשרה ותכנון עירוני

ישנם אנשים שרואים ברכישה של קרקע לבניה צעד נבון מבחינה פיננסית, כחלק מתכנון ארוך טווח. עבור אנשים אלה, ישנה אפשרות לגיטימית של רכישת קרקע במחיר מיוחד, אך כזאת שלא ניתן לבנות עליה בעת הנוכחית. כאן מדובר על קרקע חקלאית עם אפשרות לשינוי ייעוד. לעומת זאת, ישנם אנשים שעבורם צעד כזה איננו מתאים.

כאשר רוכשים קרקע חשוב מאוד לבדוק:

  • האם מדובר בקרקע חקלאית או לא.
  • האם מועד ההפשרה ידוע.
  • מהו התכנון העירוני הצפוי, והאם יש אפשרות שיהיו שינויים מהותיים בייעוד הקרקע.
  • בנוסף כדאי לבדוק האם אין מניעה לבצע פיתוח של הקרקע בעתיד הנראה לעין, בין אם הקרוב ואף באופן מידי.

 

מי שרוצה לקנות בית בנוי ומוכן בזמן הקרוב, ייטיב לעשות אם יבחר בקרקע שניתן לפתח ולבנות עליה, עם כל האישורים כבר בעת הנוכחית.

בעלות והעברת בעלות

לפני שרוכשים קרקע לבניה חשוב לברר היטב איך מוסדרת הבעלות הנוכחית. בדומה לרכישה של בית או דירה, גם אדמה יכולה להימצא בבעלות פרטית אך לא תמיד זהו המצב. חשוב לבדוק האם מדובר על קרקע בטאבו, האם מדובר באדמת מנהל וכדומה.

במקרה והבעלות לא ברורה או שיש סיבוכים, חשוב במיוחד להתייעץ עם עורך דין בשלב מוקדם. לעיתים ניתן לפתור את הדברים בקלות יחסית ויש פעמים אשר הדבר מצריך טיפול ארוך למדי לפני שניתן להעביר בעלות או זכות אחרת (כגון החכרה לטווח ארוך).

עלויות ואנשי מקצוע

מרבית הרוכשים קרקעות לבניה עצמית אינם אנשי מקצוע מתחום הבניה וההנדסה. לכן חשוב מאוד לברר בשלב מוקדם את העלויות הכרוכות בהפיכת אדמה לבית של ממש. אמנם, עלות של בניה עצמית נמוך יותר מביצוע פרויקט מלא על ידי אנשי מקצוע, אבל לא לכולם יש את הזמן ואת הכוח לפקח על הפרויקט ולשכור בנפרד את אנשי המקצוע כגון אדריכל, מהנדס, מנהל עבודה, עובדים וכן הלאה.

חשוב מאוד גם לייחד זמן לבדיקה מקדימה של אפשרויות המימון. משכנתא, הון עצמי, הכנסה ממכירת נכס – הכל חייב לממן את רכישת הקרקע ואת הפיתוח בצורה משביעת רצון.

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ