לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

דירה מא' ועד ת'

כל זוג מגיע לשלוש החלטות גורליות ביותר בחייו המשותפים: להתחתן, להביא ילדים לעולם ולקנות דירה/נכס (לאו דווקא בסדר זה).

הבה נסקור, בגדול את ההחלטה בקניית הדירה המשותפת/ נכס למגורים משותפים.

1. בידקו מה התקציב שהנכם יכולים להרשות לעצמכם בעבור מטרה זו: כספים שנמצאים בהישג ידכם, וכל אפשרויות המימון העומדות בפניכם, סכום ההחזר חודשי של משכנתא שאתם יכולים לעמוד בו(ההמלצה היא על החזר חודשי של עד 30% מההכנסה).

התייעצו עם מומחי משכנתא בבנקים השונים והשוו הצעות. כמו כן, קחו בחשבון עלויות נוספות כגון עורך דין-גורם הכרחי בעת חתימה על זכרון דברים וחוזים ולצורך בדיקת שעבוד הנכס, מסי קניה וענייני בירוקרטיה נוספים. קניית רהיטים ואביזרים עיצוביים משלימים (כן, זו גם הוצאה לא מבוטלת), שיפוץ הנכס (אם יש צורך), וכו'.

אם הנכם מתכוונים לקנות נכס יד שניה ולשפץ, ערכו סקר סדר גודל עלות השיפוץ הנדרש בנכס, רצוי בנוסף גם לכלול בדיקת שמאי בכדי לאמוד את הערך האמיתי של הנכס והשיפוץ

 2. הגדירו מיקום רצוי למגורים מול מיקום מצוי בהתאם למשאבים הכספיים. ערכו סקר נדל"ן באיזור המבוקש, או/ו הנבחר. בידקו סחירות נכסים (האם קל למכור באיזור זה), אוכלוסייה, מוסדות חינוך, מרכזי קניות וכל מה שתגדירו לעצמכם כי חשוב לכם שיהיה סביב הנכס שבו תגורו.

3. החליטו האם ברצונכם לקנות נכס מיד שניה או נכס חדש מקבלן. כזוג צעיר וחסר נסיון בנדל"ן, קניית נכס יד שניה עשוי להיות פחות מלחיץ, מפני שהנכס הינו דבר מוגמר ולא תכנית עתידית מלווה בחוסר בהירות וודאות. כמובן, כל זוג ומניעיו הוא.

אם בכל זאת בחרתם באופציית הקבלן ("דירה על הנייר"), רצוי לקבל יעוץ מקצועי על אופן ביצוע קנייה שכזו ועל אילו פרטים להקפיד ולדקדק. בין אם זה מידע מרשת האינטרנט, עורכי דין, מתווכים, מאגדי קבוצות רכישה וכו'.

4. האם ברצונכם לחפש נכס באמצעות מתווכים, או בעצמכם? לעיתים אופציית התיווך חוסכת הרבה חוסר נסיון, ידע וזמן ומקצרת משמעותית את תהליך חיפוש הדירה הארוך והמייגע.

5. חשוב מאוד לבחור חברת הובלות אמינה וטובה,שתדע לעמוד בזמנים,לשמור על הציוד
ללא צורך שלכם בעוד דאגות.

זכרו כי התהליך מתיש אך בסופו מובטח לכם נכס משלכם, וזה שווה את כל ההשקעה.

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ