לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

השקעות בנדלן בארה”ב לעומת השקעות נדלן בישראל

השקעות בנדלן בארה”ב לעומת השקעות נדלן בישראל

נדלן הפך בשנים האחרונות לאפיק השקעה מתגמל מאוד, בזכות תשואות גבוהות בהרבה מאלה שמספק שוק ההון. סיבה נוספת לעניין הרב בהשקעה בנדלן היא האפשרות למצוא נכסים מניבים לא רק כאן בארץ אלא גם מעבר לים, ובפרט מתבלטת אופציה להשקעהבנדלן בחול ובפרט בנדלן בארה"ב.

נדלן בארצות הברית  – המשבר הפך להזדמנות

בשנת 2007 שוק הנדלן בארה"ב קרס. קדמו למשבר הדרמטי, שהפך למשבר פיננסי כלל עולמי, מספר שנים שבהן הבנקים הגדולים וגופים נוספים בארה"ב התנהלו בחוסר אחריות, חילקו משכנתאות גם ללווים שאפשר היה להעריך שלא יוכלו לעמוד בהחזרים, ובאופן כללי ניפחו בועה – שכדרכן של בועות התנפצה. התוצאה: לווים רבים לא הצליחו להחזיר את המשכנתא, הבנקים ביקשו למזער נזקים והציעו למכירה את הבתים של אותם לווים, השוק הוצף בבת אחת בכמות גדולה מאוד של נכסים והמחירים צנחו בעשרות אחוזים.

עברו לא מעט שנים עד ששוק הנדלן בארה"ב החל להתאושש, אבל כיום כבר מאפיינת אותו מגמת צמיחה. יחד עם זאת רמת המחירים בו עדיין נמוכה יחסית, אחרי אותה צניחה של עשרות אחוזים, כך שהמשבר (שזכה לשם "משבר הסאב-פריים" על שם אותן משכנתאות מסוכנות) הפך למעשה להזדמנות – ובפרט לנוכח רמת המחירים הגבוהה למדי בישראל, כך שכאן בארץ קשה יותר להגיע לתשואות שמעניקות השקעות נדלן בארה"ב.

השקע בנכסים ובנדלן – השקעה המחייבת ניהול של הנכס

לצד האטרקטיביות של הנכסים בארצות הברית, כדאי לקחת בחשבון גם את העובדה שהשקעה בנדל"ן מחייבת את המשקיעים להקדיש גם זמן – למציאת שוכרים, לתחזוקה שוטפת של הדירה או הבית, להשבחת הנכס כשישנה הזדמנות מתאימה לכך ועוד.

באופן טבעי קשה יותר לנהל נכס בארה"ב מאשר בארץ, ולמעשה ברוב רובם של המקרים המשקיעים בנדל"ן בארצות הברית מפקידים את ניהול הנכס בידי חברה שמתמחה בכך, ושכמובן גובה על כך שכר, וחשוב לשקלל גם מרכיב זה בתשואה הצפויה. כמו כן למי שמעדיף לנהל בעצמו את ההשקעות ולשלוט בכל הפעולות, כדאי לשקול היטב האם השקעה בארה"ב היא האופציה המתאימה עבורו, ואולי מוטב עבורו להסתפק בתשואה פחות גבוהה אבל ביותר שליטה.

אז איך נבחר  נכס להשקעה

מאפיין דומה להשקעות נדלן בישראל ולהשקעה בנדלן בארה"ב הוא החשיבות של איתור נכס משתלם באמת. המפתח למציאת הנכס המניב ביותר הוא לוקיישן, ובהקשר זה חשוב לזכור שיש הבדל משמעותי בין חיפוש אחרי דירה למגורים לבין איתור בית להשקעה, בין אם בארץ ובין אם מעבר לים.

קניית דירה להשקעה מבוססת על מציאת אזור שבו צפויה עליית המחירים המשמעותית ביותר ושקל למצוא בו שוכרים, ולאו דווקא על אזור אטרקטיבי בעיני הקונה, שהרי ממילא הוא לא נדרש לגור בנכס. כשמחפשים השקעות נדלן בארה"ב כדאי להיעזר באתרים שונים בתחום שמציגים תמונת מצב עדכנית ומקיפה לגבי ערך הנכסים ברחבי המדינה הענקית, גובה שכר הדירה בכל עיר ובכל שכונה, חתכים סוציו-דמוגרפיים שעוזרים להבין איפה קל למצוא שוכרים איכותיים ועוד.

היבטים משפטיים ושיקולי מיסוי במסגרת השקעות בארה"ב

השקעות נדלן בארה"ב מחייבות תשומת לב יתרה להיבטים המשפטיים ולנושאי מיסוי, בעיקר עקב ההבדלים בין המדינות השונות ברחבי ארצות הברית ולעתים גם בין ערים באותה מדינה. מומלץ בחום למי שבוחר להשקיע בנדל"ן בארצות הברית לעשות זאת באמצעות חברה שמתמחה בכך, או להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון בליווי משפטי של משקיעים בארה"ב וכן יועצי מס עם היכרות מעמיקה עם מערכת המס בארה"ב

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ