לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

מקרקעין -נכסי דלא ניידי

בחברה קפיטליסטית בה אנשים יכולים לצבור הון באופן עצמאי, להחזיק חברות וגופים פרטיים ולסחור בבורסה ובנדל"ן בארץ ובחו"ל, שינויים ומגמות חברתיות במדינות ברחבי העולם עשויים להשפיע באופן ישיר על מדדי נדל"ן, החשובים בעיקר לאלו המתעסקים במסחר בנדל"ן. שווי הקרקע, או שווי הנכס עלולים להשתנות בהתאם למגמות חברתיות וכלכליות המתרחשות בעולם כולו. ניקח לדוגמא את המשבר הכלכלי הקשה שפקד אותנו אשתקד, נתונים מראים כי נכסי נדל"ן רבים באירופה ובארה"ב ספגו ירידה חדה בשווים בעקבות אותו משבר. אנשים המשקיעים כסף רב בעשרות מיליוני דולרים על נכסים בחו"ל מושפעים מכל משבר פיננסי גלובאלי, לעיתים גם ביחס ישר להון הפרטי שלהם.
בחודשים האחרונים נדמה כי המשבר הכלכלי לא בהכרח השפיע על מדדי הנדל"ן בישראל, ורק כשנה לאחריו אנו יכולים לראות את מדד הנדל"ן שובר שיאים חדשים וממשיך לזנק למעלה. כלכלנים רבים יסברו שזוהי בועת נדל"ן שתתפוצץ ביום מהימים, אך בינתיים גופים כלכליים גדולים ואנשי עסקים גורפים רווחים מעליות בשווי של נכסים ומחירי דירות, בעיקר במרכז הארץ. ביחס ישר ליציבות מדדי הנדל"ן אנו רואים הקמת פרויקטים יוקרתיים כמו מגדלי מגורים ובנייני משרדים שנבנים בקצב מרשים.
בחברה קפיטליסטית שבה נדרש גיוס של הון רב מצד היזמים להקמת פרויקטים של מגורים או עסקים בארץ ובחו"ל, שינויים קיצוניים במדדי נדל"ן בארץ ובחו"ל עלולים ליצור בעיה גדולה. ניקח לדוגמא את נפילתה של "אפריקה ישראל" בהתאם לצניחת מחירי נדל"ן בפרויקטים שלה באירופה ובאסיה ואת הסיקור התקשורתי הרחב של הבעיה אליה נכנסה "אפריקה ישראל" ובראשה הטייקון לב לבייב. אותו לב לבייב, נדרש להכניס את היד עמוק לכיס האישי שלו, כדי להחזיר חלק מההון שגויס על ידי משקיעים רבים.
גם קניית דירות והשכרתן קשורה במידה מסוימת לנושאי נדל"ן. הסחר בנכסים כמו דירות וקרקעות יכול להעניק תשואה יפה יותר מהתשואות הניתנות היום בהשקעה סולידית בשוק ההון. אך יש הרואים את ההשקעה בנדל"ן כהשקעה מסוכנת יותר מהשקעות בבורסה, שכן אירועים חברתיים-כלכלים בארץ ובחו"ל משפיעים גם ביחס ישר על מדדי הנדל"ן

 

 

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ