לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

עורך דין להסכם ממון לפני גירושין

עריכת הסכם ממון לפני גירושין על ידי עורכי דין לגירושין

הסכם ממון הוא חוזה הנערך בין בני זוג במטרה להסדיר את כל ענייני הממון והרכוש העתידיים. את ההסכם נהוג לרוב לערוך לפני הנישואין, אך ניתן לערוך אותו גם לאחר החתונה. ראוי לציין כי הסכם ממון מאפשר למנוע מריבות ומחלוקות כספיות קשות בין בני הזוג, לכן זוגות רבים נוהגים לערוך את החוזה. כדאי לדעת כי יש אפשרות לחתום על הסכם ממון לפני גירושין, כאשר אופציה זו מאפשרת לבני הזוג המתכננים להיפרד להסדיר את המחלוקות הכספיות העלולות להתעורר בעת עריכת הסכם גירושין.

הסכם חשוב המאפשר להימנע ממלחמות מתישות וארוכות בבתי משפט

הסכם ממון לפני גירושין מאפשר להסדיר את כל המחלוקות הכספיות הנוגעות לרכוש המשותף בלי מלחמות גירושין ממושכות ויקרות. מאחר שברוב מקרי הגירושין קיים פן רגשי של לפחות אחד מבני הזוג, ניתן להסדיר את נושאי הממון לפני הגירושין, וכך להבטיח את חלוקת הרכוש לאחר הגירושין בדרך הוגנת ושוויונית, ללא מחלוקות ממושכות ומלחמות מתישות בבתי המשפט ובאמצעות עורכי דין.

יודגש כי הסכם ממון מותאם לרצון ולבחירה האישית של כל אחד מבני הזוג – בין אם בני הזוג נשואים, ידועים בציבור, אינם נשואים או נמצאים בזוגיות חד מינית. את ההסכם יש לאשר בבית משפט לענייני משפחה על מנת לתת לו תוקף משפטי. סעיף 2 לחוק יחסי ממון בין בני זוג קובע כי הסכם ממון טעון אישור בית משפט לענייני משפחה או בית דין דתי המוסמך מבחינה משפטית לדון בענייני נישואים וגירושין. החוק מציין כי כאשר חותמים על הסכם ממון טרם הנישואין יש לאמת את החוזה בידי נוטריון.

חשיבותו של הסכם הממון

אם בני הזוג לא חתמו על הסכם ממון, החוק בארץ קובע כי חלוקת הרכוש תתבצע על פי הסדר איזון משאבים, ומכאן החשיבות הרבה לכתיבת חוזה בכתב בין בני הזוג טרם הנישואין, אחרי החתונה או לפני הגירושין. ההסדר יכול למנוע מחלוקות רבות ובני הזוג לא ייאלצו לשלם ממיטב כספם לעורכי דין. יש לזכור כי על פי רוב, בעת עריכת החוזה בני הזוג צופים עתיד משותף ללא בעיות, אך המציאות מוכיחה כי זוגות רבים בארץ מתגרשים, וכדי להימנע ממחלוקות עתידיות הנוגעות לרכוש, מומלץ לחתום על הסכם ממון.

 

עורכי דין מומלצים בטבעון – ליחצו כאן

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ