לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

טיפול בשפכי תעשייה, סקר שפכים

טיפול בשפכים לתעשייה  – ביצוע סקר שפכים למפעלים

לא קיימת קדמה בלי שתהיה תעשייה מפותחת. ואין תעשייה מפותחת מבלי שישנם תוצרי לוואי שנקראים שפכים. מכיוון ששפכים אלה עלולים להיות מסוכנים מבחינה בריאותית ומכיוון שהם עלולים לגרום לפגיעה בסביבה, נדרשים מפעלים לעמוד בסטנדרטים של טיפול בשפכים. אנשי מקצוע בתחום זה מציעים שירותים חיוניים: טיפול בשפכי תעשייה וביצוע סקר שפכים עבור מפעלים.

 www.enviro-eng.co.il   : כאן תוכלו להזמין מהנס איכות סביבה מקצועי לייעוץ או ביצוע של סקר שפכים

מהו סקר שפכים

גופי הרגולציה כדוגמא המשרד להגנת הסביבה וכן תאגידי המים קובעים תקנים בנושאי זיהום ושפכים. סקר שפכים ערוך על מנת לבדוק ולאפיין את השפכים התעשייתיים. בין היתר בודק הסקר באיזה שלב משלבי הייצור נוצרים תוצרי הלוואי והשפכים. בוחנים אילו סוגים של חומרים נמצאים בשפכים והאם ישנה השפעה של השפכים הללו על מערכות להולכת שפכים או על איכות המים. כחלק מהסקר, מקובל לשלב בדיקות מעבדה מפורטות. במידת הצורך, השירות יכלול גם המלצות לפתרונות, על פי סוג העסק ועל פי אפיוני הייצור ותוצרי הפסולת.

הזמנת סקר שפכים וייעוץ לטיפול בשפכים

הייעוץ הסביבתי מתחיל מסקר שפכים שמהווה את הבסיס לתכנון תהליכי נכון של מתקן קדם לטיפול בשפכים. בתהליך של סקר שפכים יוגדרו כמויות השפכים ואיכותם. מפעל מזון ומפעל מתכת שונים באופי השפכים. אבל גם בין שפכי מפעל מזון אחד למפעל השכן יש שונות רבה המחייבת החלטות לגבי אופן הטיפול. האם יורחקו מוצקים מרחפים, או שנדרש לטפל בחומר האורגני המומס. האם תיקון pH מספק או שיש לשקע בוצה מינרלית. האם חריגות הנתרן והכלוריד ניתנות לפתרון או שאולי ניתן לקבל הקלה מרשות המים.

טיפול בשפכי תעשייה

שפכים תעשייתיים נחשבים ליותר "בעייתיים" ביחס לשפכים ביתיים. כלומר, פוטנציאל הנזק הסביבתי שלהם או ההשפעה על משק המים מרובה יותר. בהתאם לממצאי הסקר ולפי אופי השפכים, ניתן להגיע לכמה תוצאות. תוצאה אחת: ניתן להזרים את השפכים ישירות למערכת הביוב. תוצאה אחרת: ניתן להזרים את השפכים התעשייתיים למערכת הביוב רק לאחר טיפול מתאים. תוצאה נוספת: אין אישור להעברת השפכים למערכת הביוב ויש למצוא פתרון אחר.

על פי חוק, העברת שפכי תעשייה אל הביוב תיעשה אך ורק בכפוף לאישור. האישור ניתן על ידי גורם מוסמך, אשר בודק את הרכב השפכים וקובע האם יש צורך לבצע טיפול מקדים בשפכים או שיש לבצע אך ורק הזרמה לא ישירה (עקיפה) לביוב. במידת הצורך, ייעשה טיפול בשפכים שיסלק מהם חומרים כאלה ואחרים.

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ