לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

תהליך דמיון מודרך

שלבים בתהליך NLP- דמיון מודרך

ישנן טכניקות רבות שניתן ליישם במפגשי NLP אבל קודם כל במפגש NLP ראשוני עלינו להסביר למונחה על השיטה – מטרתנו היא שהמונחה יידע ויבין שהפתרונות והמשאבים נמצאים אצלו, ולא אצלנו. הוא זה שעובר את התהליך ולא המנחה. בו יש את המשאבים הפנימיים היקרים ואת התשובות לכל השאלות שהוא שואל, ותפקיד התהליך והמנחה הוא  רק להוביל ולסייע לו להגיע אל המשאבים הפנימיים שלעיתים חבויים אצלו בלא מודע. החיבור היקר הוא זה שייתן למונחה את ההכוונה, האנרגיה והכוח לעשות את השינוי, ובעצם כל שינוי שהוא מבקש.

כמנחים נבקש מהמונחה לספר לנו בקצרה על עצמו כגון: מצב משפחתי, על משפחתו הקרובה, יחסים, השכלה מיומנויות וכישורים. כמו כן נרצה שיספר לנו קצת על עצמו, על הדימוי העצמי שלו, מה הוא אוהב לעשות ומה מרגיע אותו, וכן נרצה לדעת מהם מטרותיו מהפגישות, למה הוא בא אלינו וכדומה.

דרך טובה להכיר את המונחה בתחילת המפגש תהיה בעזרת שימוש בגלגל החיים. נבקש מהמונחה לצייר גלגל, לסמן נקודת ציר אמצע ומימנה נחלק את הגלגל למשולשים כשכל משולש הוא מרכיב מרכזי בחייו כגון : זוגיות, פרנסה, קריירה, התפתחות אישית, חופשות, כושר גופני ועוד. לכל מרכיב יינתן ציון כך שנוכל לראות מהם המרכיבים הדורשים אצל המונחה יותר תשומת לב ומיקוד.

בהמשך – נוכל להתייחס לנושא הדורש יותר תשומת לב ונתמקד בו. עתה נשתמש בכלי NLP הנקרא מטרה מעוצבת כהלכה,  ודרכו נבקש מהמונחה שיגדיר בחיוביות מה הוא רוצה לקבל או מה הוא מזמן לעצמו. על ההגדרה להיות מפורטת וספציפית עד כמה שניתן. כמו כן נבקש מהמונחה לייצג את האירוע בהתבסס על כל חושיו כלומר – מה תראה כשהרצון יתרחש, מה תרגיש, ומה תשמע. עלינו לוודא יחד עם המונחה שהמטרה היא בהישג ידו כך שאינה תלויה במשהו חיצוני כלשהו, וכן שהיא מתאימה ואקולוגית לרצונותיו האחרים. בתרגיל זה – אפשר להשתמש בשאלות כגון – מה אתה רוצה ? איך תדע שהגעת למה שרצית (מה תיראה, מה תישמע, מה תרגיש) ? איך ישתנו חייך כשתשיג את מה שתרצה ? באיזה הקשר ספציפי אתה רוצה את השינוי ? איזה משאבים פנימיים יכולים לעזור לך ? מה הדבר הבא לעשות מחר בבוקר ?

טכניקה נוספת שבה נוכל להיעזר להובלת המונחה לשינוי תהיה טכניקת הדמיון המודרך, בדרך זו תחילה עלינו לבצע שאלון טרום טרנס וכאן המונחה ייתן לנו תשובות מהם האלמנטים הנכונים עבורו להתמקדות, כלומר נדע באלו משאבים פנימיים, אמונות, כוחות ותכונות עלינו לגעת בעת התהליך. דרך הדמיון המודרך אנחנו רוצים  להרפות את תודעתו של המונחה, ולהסית כל התנגדות של המודע ובכך להתחבר אל המשאבים הפנימיים שלו שלעיתים חבויים במנגנון תת המודע, וזאת נעשה דרך השימוש בדימויים. בדרך זו ההתחברות אל המשאבים הפנימיים היא בדרך העקיפה. בתהליך הדמיון מודרך יש התקדמות לעבר המטרה, והיא יכולה להיות מסע בטבע לקראת משהו : אל פסגת ההר, אל  אגם מים מתוקים, אל נחל עשיר וזורם וכדומה. תוך כדי תהליך הדמיון המודרך נעזר במסרים חיוביים אשר יחברו את המונחה באופן עקיף אל עולמו הפנימי ומשאביו הפנימיים, כך שיתקבלו אצלו רעיונות ולמידות חדשות שאיתם יוכל להשתמש בבואו להגשים את מטרותיו.

טכניקות נוספות לשימוש בטכניקת דמיון מודרך או NLP הינן הן שרשרת עוגנים, מעגל עוצמה ועוד, ולהלן טכניקת מעגל העוצמה

המאמר באדיבות פורטל הטנטרה

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ