לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

איך בוחרים פרקט

פרקטים – המילה האחרונה בריצוף הבית

דרך ארוכה עבר עיצוב הבית הישראלי מהימים שארם קום המדינה ועד היום. ריצוף הבית שהוא חלק בלתי נפרד מעיצובו עבר ממרצפות הסומסום הישנות למרצפות הבטון הרגילות, ולאחר תקופה בה שלטו הקרמיקה וגרניט הפורצלן ללא עוררין בשוק החיפוי לרצפה, הופיע הפרקט וכבש את מקומו כאחת האפשרויות המומלצות לחיפוי רצפות בבתים ישנים וחדשים כאחד.

מהו פרקט ולמה הוא כל כך מבוקש

אחת הגישות העיצוביות המרכזיות היא הגישה המשתמשת באלמנטים כפריים המבוססים על מוצרי עץ לעיצוב הבית. השימוש בעץ משרה אווירת כפריות נינוחה, חמימות וביתיות המבדילים את העיצוב הכפרי מהעיצוב המודרני הקר והמינימליסטי באופן מובהק. באירופה ובארצות הברית מקובלות רצפות עץ כדבר שבשגרה שכן ביבשות אלה העץ הוא אחד מחומרי הגלם המרכזיים בבניה. בישראל לעומת זאת שיטות הבניה היו מבוססות יותר על חומרים אחרים לגמרי המתאימים לאקלים ולהימצאות חומרי הגלם. העץ נחשב לאחד מחומרי הגלם יחסית יקרים, ורוב חומרי ומוצרי העץ מקורם ביבוא ממדינות אחרות.

גם הישראלי הממוצע כמו חברו האירופי או האמריקאי חושק באותה תחושת כפריות גם אם אין בנמצא עץ זול וזמין. הפרקט הוא למעשה רצפה עשויה מלוחות עץ אמיתי או תוצר עץ מחומרים אחרים כמו HDF המודבקים או מונחים על הרצפה הקיימת בבית ומחליפים את מרצפות הקיימות.

?פרקטים – למינציה או עץ אמיתי

הפרקטים המצויים בשוק מתחלקים לשני סוגים עיקריים. פרקטים העשויים עץ אמיתי ופרקטים לא עשויים מעץ והם נקראים פרקטים למינציה . פרקטים עשויים עץ אמיתי הם חומרים טיבעים ונעימים אך לפעמים יקרים יותר בתחילת דרכו של הפרקט בישראל הוא היה נחשב כמוצר "לעשירים בלבד" . הפרקטים הראשונים היו עשויים מעץ אמיתי ובאמת היו יחסית יקרים (בוודאי לאומת המכירים של עכשיו) הפרקטים כאלה היו דורשים תחזוקה מתמדת, והם היו מיושמים ברוב המקרים בהדבקה לריצוף הקיים או לבטון המוחלק.

עם יישומם לא היה ניתן להסיר אותם בקלות והם מקובעים לזמן ארוך מאד.

בשנים אחרונות פותח סוג של פרקט אמיתי עם גימור מוכן מהמפעל שלא דורש תחזוקה מתמשכת, רק מריחת חומר הברקה אחת לכמה שנים בהתאם למצבו של הפרקט.

מחירו היחסית יותר יקר של פרקט העץ בשילוב עם רצונם של לקוחות בעלי מעמד כלכלי סטנדרטי, הוביל ליבוא של פרקטים זולים יותר שאינם עשויים כלל מעץ אלא מלוחות HDF ותמונה של עץפרקט למינציה. פרקט למינציה אינו מודבק לרצפה אלא מונח עליה על תשתית ספוג ומחובר אחד לשני בשיטת "זכר ונקבה" לפיה כל לוח מכיל בליטה ומגרעת אשר מותאמים ללוח הסמוך ומשתלבים בו. את הפרקט מניחים על שכבת בידוד עשויה חומר פולימרי המקנה לפרקט שכבת ספיגת זעזועים נוספת. עובדה חשובה הנוגעת לשני סוגי הפרקט היא ששני הסוגים בכל מקרה לא אוהבים ואינם מגיבים יפה למגע עם מים.

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ