לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

שטיחים בבית – פריט עיצוב ראשון במעלה

תפקידים של השטיחים לאורך ההיסטוריה
שטיחים יכולים להיות בדים מרופדים, יריעות או בדים ארוגים מנול המשמשים לכיסויה של הרצפה.

לאורך ההיסטוריה אנשים השתמשו בשטיחים כפריט עיצובי למבואות ולחלק הפנימי של ביתם ונעשה סחר שטיחים בין מדינות שונות לאורך תקופות. משערים כי כבר בין האלף הרביעי לשני לפני הספירה ארגו שטיחים במונגוליה ובטורקיסטן.

במאה העשירית לספירה המורים ארגו שטיחים בספרד ובמסעות הצלב השטיחים החלו להופיע בבתים רבים ברחבי מדינות אירופה ככיסוי לשולחנות או כפריט עיצובי לתלייה על קירות הבית.

במאה השבע עשרה כאשר נפתחו דרכי המסחר התחילו להתבצע פעולות סחר בשטיחים פרסיים למדינות שונות ברחבי מערב אירופה. עד שלב זה השטיח שימש כפריט תלייה על הקירות ולכיסוי שולחנות, אך מהמאה השמונה עשרה החלו להשתמש בו גם לכיסוי של רצפות.

כיום, ברוב הבתים ניתן למצוא סוגים שונים של שטיחים, אם מדובר על שטיחים בעבודת יד המשתייכים לתרבויות שונות, שטיחי צמר, שטיחים סינתטיים, מקיר לקיר ועוד.

קנייה חכמה של שטיח
אם החלטתם כי אתם מעוניינים לעצב את הבית מחדש על ידי קנייה של מגוון אביזרים, ריהוט ושטיחים מודרניים חשוב שתרכשו שטיח התואם את הצרכים והעיצוב של הבית: דבר זה יכול להתבצע על ידי התייעצות עם מעצב הפנים שלכם או איש מקצוע של החברה ממנה אתם קונים את השטיחים.

העלות של השטיח נקבעת בהתבסס על מספר פרמטרים:

הכנה מוקדמת- חשוב שתגיעו להחלטה ברורה היכן אתם מעוניינים למקם את השטיח. לאחר מכן יש לקחת מידות של כל החללים והשטחים השונים בהם אתם מעוניינים להניח את השטיח. בצורה זו תוכלו לבחור את גודל השטיח המתאים לאותו חלל ולא ייווצר מצב בו אתם מגלים כי השטח גדול או קטן מדי לאותו שטח.
סוג שטיח- ישנם סוגים רבים של שטיחים, לכן חשוב שתחליטו מראש מהו סוג השטיח בו אתם מעוניינים. יש אנשים אשר מעוניינים לעצב את המשרד שלהם באווירה ביתית ולכן מזמינים שטיח מקיר לקיר ואילו אחרים מעדיפים שטיחים מלאכת יד פרסיים, אפגאניים, קווקזים ועוד.
עלות- החליטו מראש מהו התקציב אשר אתם מעוניינים להקציב לשטיחים בביתכם.
העלות של שטיחים נקבעת על פי רוב בהתאם לסוג החומר מהם הם עשויים, איכות השטיחים, העמידות שלהם, צפיפות השטיח ועוד.(למשל שטיחי שאגי נחשבים לאיכותיים ויקרים במיוחד)

לסיכום, אם גם אתם מעוניינים להוסיף לביתכם או למשרד טאץ' סגנוני מיוחד, רכישה של  שטיח היא הפתרון האידיאלי.

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ