לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

החזר כספי למשפחות בבית ספר פרטי בקרית טבעון בזמן הקורונה

מספר נקודות חשובות המבקשות להסביר מדוע יש לתת החזר כספי על תשלומים למסגרות החינוך בעת משבר הקורונה

אני אנסה להעלות את הנקודות שלי מדוע בית ספר פרטי בקרית טבעון צריך היה לתת החזר כספי למשפחות בזמן משבר הקורונה, והסגרים של שנת 2020 ושל שנת 2021, אשר גרמו לילדים להפסיד בית ספר במשך חודשים ארוכים:

  • משפחות רבות עומדות להיות במצב קשה, אם לא עכשיו אז בהמשך. הגדרה של מצב קשה לא קשורה לכמות ההכנסות אלא לירידה בהכנסות ביחס להתחייבות הכספיות בשוטף. לכן משפחות רבות רוצות לדעת שיש להן דרך לצמצם הוצאות קבועות –עוד לפני שייכנסו למשבר. משפחה שמנסה לדעת האם יהיה לה מספיק כסף להתחיל את חודש מאי, רוצה לדעת שהיא תקבל החזרים על מה שאפשר לקבל – בלי לפנות לקרנות סיוע.
  • אמנם מדובר בעמותה –אך יש לה אפשרות להוציא מורים לחלת ולהישען על התמיכה של ביטוח לאומי, מה שאין לרבים מהורי בית ספר שהינם עצמאים או בעלי עסקים. לכן לא רק שצריך "לנצל" את הייתרון שבאפשרות זו – צריך אף לשקול להאריך את תקופת החופשה ללא תשלום -חל"ת של חלק מהמורים עד  הקיץ ולסיים את השנה במתכונת מצומצמת גם במחיר של פגיעה באיכות הלימודים.
  • לדעתי זה לא מתאים שמאות חברי עמותה יעמדו במצב בו הם צריכים להחליט אם לבקש עזרה מהקרן או בעצם (כפי שתיארת את המצב של המשפחה שלך) – לשלם כסף עבור אחרים. לא ברור לי מדוע אתה , או אני או כל אחד אחר צריך להמשיך לשלם רק כדי שהמורים לא יוצאו לחלת
  • אני מבין את הצורך לא לפגוע במורים, , אך בזמן שההורים עצמם יצאו לחלת או נאלצו להוציא עובדים שלהם לחלת, או פשוט נמצאים בחוסר וודאות, לדעתי לא ייתכן שהעמותה תחליט להמשיך לשלם משכורות למורים, ושהעמותה תבקש ממשפחות "שלא נפגעו" להמשיך לשלם על התקופה הזו.
  • לסיום אני מציין שלדעתי זה לא משמעותי שהתשלום עדיין לא ירד ולא משמעותי שייתכן והעוצר יסתיים בקרוב, מה שחשוב כאן זו ההתייחסות של העמותה לכסף של כל אחת ואחת מחבריה והצורך להחזיר חלק ממנו לכל אחד ואחת.

תודה,

נדב

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ