לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

רונן פפירמן על החשיבות של ייעוץ לחיפוי אבן

מדוע כדאי להשתמש בשירותיו של יועץ חיפוי אבן ושיש

בישראל נבנות בשנה עשרות אלפי דירות, במסגרת של מאות פרוייקטים חדשים, הנפרשים למעשה כמעט מדן ועד אילת.  כל פרוייקט כזה של בנייה מגיע לשלב בו הבניין כמעט גמור ויש לבצע חיפוי חיצוני שלו. לקבלנים המבצעים את הפרוייקט לא תמיד יש את כל הכלים על מנת להכריע לגבי שיטת החיפוי המומלצת לפרוייקט וכל לגבי סוג האבן אותה כדאי לבחור על מנת שהפרוייקט ייסתיים על הצד הטוב ביותר ולא יהיו בעתיד בעיות עם החיפוי החיצוני של הבניין. כאון נכנס לתמונה רונן פפירמן, יועץ בכיר לחיפוי שיש ואבן אשר עבד עם חברות בנייה רבות ומספק שירותי ייעוץ מקצועיים לפרוייקטים בשלב החיפוי החיצוני.

כיצד מתנהל רונן פפירמן בעת  תהליך עבודה על פרויקט חדש

רונן פפירמן אבןבתחילת פרוייקט חדש רונן מקפיד לשבת תחילה  עם המתכננים והאדריכלים כדי להבין מה הם רוצים, לדעת למה הם מכוונים כדי להתאים את דרישותיהם לאפשרויות ולמצב הבניין.
רונן מסביר כי כיום רמת הביצוע והאנשים שמבצעים את העבודה במגמת ירידה, ושינם מקרים רבים של תכנון מוטעה כבר בתחילת הדרך. לכן – תכנון נכון ותיאום ציפיות עם הקבלן מבטיח שהעבודה תעשה על פי התקן. רונן  מבצע בקרת איכות מוקפדת ביותר, מפרק אבנים במקרה הצורך, בודק  לעומד את רמת הביצוע ובוחן את כל האביזרים המשמשים לעבודה.

מהי המשמעות של בחירת אריחי אבן מתאימים לחיפויי מבנה?

"כאשר מחליטים לעשות ציפוי אבן, צריך לבחור אבן שמתאימה למיקום של הבניין, וכל החלטה על סוג האבן לחיפוי צריכה להיות מגובה בבדיקות מעבדה שבוחנת את המינרל עצמו – האבן. לדוגמא, יש אבנים שהצפיפות צריכה להיות פחות מ0.1 ואלה יתאימו לסביבה ימית, שיש בה לחות גבוהה וכלואורידים שיכולים לפגוע באבן. אז מה שמיוחד באבנים לחיפוי שמתאימות לסביבה ימית זה שהן קשות יותר, יש להם צפיפות פנימית שהוא פרמטר חשוב, ככל שהמבנה המינרלי צפוף וקשה יותר, כך האבן שותה פחות מים ולא תתרחש ריאקציה כימית לצורך העניין. אבן שמתאימה לסביבה רגילה לא מתאימה לסביבה ימית, אבני חיפוי לבנייה בסביבה רגילה יהיו זולות יותר. באופן מפתיע לא כל הקבלנים יודעים את מה שאני מדבר עליו עכשיו, ולכן ניתן לראות הרבה כשלים ונזקים במבנים חדשים בבנייה שלאורך קווי החוף, רק בגלל בחירה באבן חיפוי לא נכונה ולא מתאימה."

בחירת שיטת עבודה נכונה בחיפוי אבן או שיש בפרוייקט

שיטות העבודה מבחינת חיפוי המבנה, נקבעות נקבעות בדרך כלל על פי דרישת היזם. ישנן 5 שיטות עבודה שמיושמות בישראל ולמעשה שיטת העבודה נקבעת על ידי מתכנן הבניין. הבעיה מתרחשת פה בצורה של כשל מערכתי ורשלנות החל מביצוע לקוי שקורה בשל חוסר התאמה של האבזור בעבודה (רשתות זוויתנים ועוד) וסיבות נוספות. בחירת האבזור היא מהותית, אם לצורך עיגון אבן חיפוי מסוג מסוים, זוויתן צריך להיות לפי תקן במידה ובעובי ספציפי, אז אי אפשר לשחק עם זה. גם בהקשר לחוטי קשירה לעיגון האבן בשיטה מסוימת כמו 'השיטה הרטובה', חוטי הקשירה חייבים להיות עשויים נירוסטה מסוג 316 שזו הנירוסטה הכי חזקה בשוק. אם בוחרים לעבוד עם אביזר אחר כמו חוט מגולבן או עם חוט נירוסטה 304 יהיה פה כשל מערכתי חמור ביותר שיכול להשפיע על עיגון האבן לקיר הרקע, ועלול להוביל לנקודות קורוזיה שבמרוצת הזמן יגמרו לנשירת האריח מהקיר."

מה עושים במקרה ויש בניין עם בעיות נרחבות של החיפוי החיצוני  בשל כשלים שונים

במקרים של בנוגע לכשלים הנגרמים בשל שיטת העבודה, הפתרונות הם רבים. המקרה הקיצון מצריך פירוק של כל החיפוי ולעשות מחדש, כמובן שלא ממהרים לפתרון זה ומנסים למנוע נזקים כלכליים, אבל זה באמת תלוי מקרה. ברגע שיש נשירת אריחים אפשר לעשות עיגון מחדש של כל אריח או אריח קצה, זה תלוי איזה קיר יש מאחוריו, אם הקיר בנוי מאיטונג או מבלוק. ניתן אף לבצע הידוק של האבן ע"י ברגים מיוחדים לקיר הרקע.
כשיש ריאקציה לא טובה באבן ואז האבן מתפוררת, הפתרון תלוי בדרגת ההתפוררות. אבל אם ההתפוררות היא פחות מ-30% מעובי האבן אז יש אפשרות למרוח חומרים ששומרים על האבן ומונעים את החמרת המצב. יש מיני סילרים שיכולים למנוע ולאטום את המשך התפוררות האבן. במקרה שיש פגיעה מתקדמת יותר, אין ברירה אלא לפרק את האבנים ולהרכיב מחדש. כשם שיזם לא מוותר על אדריכל ועל קבלן שלד, כיום אנשים מבינים את הצורך הבסיסי ביועץ חיפויי אבן ושיש. זה חלק בלתי נפרד מתהליך הבניה.

כיצד מאתר רונן פפירמן  את מצב חיפוי האבן בפרוייקט

פתרונות נקודתיים נעשים רק לאחר דיאגנוזה מעמיקה ומפורטת. רונן נעזר לעיתים ברחפנים או באנשי סנפלינג ומבצע בדיקות מסוימות על פי מכון התקנים  הניתוח הזה נותן לרונן תמונת מצב ברורה, וכך הוא יכול לאבחן את הבעיה ולתת את הפתרון הטוב המתאים המועיל והרלוונטי ביותר לעניין.

מאמר על רונן פפירמן ועל עבודתו כיועץ שיש ואבן

רונן פפירמן – יועץ חיפוי אבן מהשורה הראשונה

רונן פפירמן ייעוץבשנים האחרונות הופך רונן פפירמן לשם מוכר וידוע בתחום הייעוץ לחיפוי שיש ואבן בפרוייקטים גדולים של בנייה. רונן גם מוכר כעד מומחה מטעם בית משפט למתן חוות דעת בתחום ציפויי אבן למבנים. מקומו של רונן במהלך הייעוץ הוא אובייקטיבי, והוא אינו מחויב לתקן ולא מקושר לאף קבלן ולאף ספק.

ליצירת קשר עם רונן התקשרו עכשיו: 054-7088820

שאלות ותשובות בנושא חיפוי אבן

בחיפוי אבן ניתן להשתמש במגוון רחב של סוגי אבנים, המתאימים לשימוש בפנים ובחוץ. הבחירה בסוג האבן משתנה ותלוי במראה הרצוי, התאמה למבנה הקיים ועמידות לאורך זמן בהתאם למיקום ותנאי מזג האויר כל בכדי להגיע להתאמה מקסימאלית לעיצוב ולאיכות כל המשתנים צריכים לבוא בחשבון לפני בחירת האבן.

תהליך החיפוי אבן הוא תהליך מורכב שמשתמש באבנים טבעיות או מלאכותיות על מנת ליצור מראה אסתטי ועמיד במבנה. בדרך כלל, חיפוי אבן משמש לשדרג או לשדרג מחדש שטחים בתוך הבניין, כמו קירות, מדרגות, או שטחים החיצוניים. תהליך החיפוי אבן מתחיל באנליזה של המבנה המתאים לחיפוי. בעת האנליזה, מתקבלים נתונים על המבנה אשר מכוונים את יועץ האבן בבחירת החומרים בהם ישתמש הקבלן בעבודתו.

בניגוד לחיפויים אחרים, חיפוי אבן הוא תהליך מסובך שדורש מיומנויות מתקדמות וחשיבה יצירתית. בעבודת חיפוי אבן, האבנים משמשות לא רק כחומר בנייה, אלא גם כערך אמנותי שמעניק למבנה מראה מרהיב.
קביעת מחיר הפרויקט גם היא אינה פשוטה ודורשת שקלול של לא מעט משתנים כמו סוג האבן, גודל הפרויקט ותנאי עבודה. פגישה עם יועץ  אבן עשויה בהחלט לתת הערכה מושכלת למחיר הפרויקט

רונן פפירמן הוא מומחה האבן והשיש עם ידע נרחב בתחום התכנון והבניה. רונן יכול להעניק לך המלצות וייעוץ מקצועי בתהליך התכנון והבניה שלך. בעזרת הידע והניסיון שלו, הוא יכול לעזור לך לשפר את התהליך ולהבטיח שהתוצאה הסופית תהיה ברמה הגבוהה ביותר. מאחר ורונן מבין את הדרישות של כל לקוח באופן אישי, הוא יעבוד איתך צמוד ועזור במשא ומתן מול אנשי המקצוע השונים על מנת לממש את החלומות שלך

רונן פפירמן מציע מגוון שירותים מקצה לקצה כיועץ אבן ושיש. הוא מתמחה בייעוץ וביישוב בעיות ואתגרים שנמצאים בתהליך הבניה והעיצוב של אבן ושיש. מגוון השירותים שלו השירותים כוללים:

  • ייעוץ ראשוני: רונן מעניק ייעוץ והדרכה מעשירים, החל מתשתיות האבן ועד לערך האמנותי שלה.

  • בחירת חומר: ההתמחות שלו תעזור לכם לבחור את חומר האבן ממנו תרצו להשתמש יחד עם כל ההדרכה הדרושה לכך.

  • תכנון עם נגיעה עיצובית: רונן מסייע בתכנון ועיצוב המראה הסופי של הפרוייקט

כשמחליטים איזה יועץ לבחור, חשוב לבדוק את עיסוקו, ניסיונו והישגיו של היועץ. בדיקת המורכבות של העבודות שהוא עשה בעבר, יכולה לעזור לך להבין את מדד המקצועיות שלו. בנוסף, חשוב לבדוק את התחומים הנלווים שהיועץ מתמחה בהם והיכולות האישיות שלו וכמובן לשאול שאלות
עם הניסיון העשיר שלו, רונן תמיד יהיה זמין עבורכם לכל שאלה.

תוכן עניינים

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ