לגור בטבעון - אינדקס עסקים ומגורים בקריית טבעון

ירוק עולה – שיטת בניה ירוקה

לאחרונה נראה כי בכל פורום בנייה ותכנון שהוא מוזכר המושג "בנייה ירוקה". אז מה זה המונח הזה שכולם מדברים עליו כה רבות, ממה הוא נבדל מבנייה רגילה, ומה התחזיות לגביו בעתיד?
מבולבלים? אין צורך, קצת סדר בדברים:

 

המונח בנייה ירוקה משמעו תפיסת בנייה שאינה מזיקה לסביבה. כאשר תפיסה זו באה לידי ביטוי החל מפרטי הבנייה הראשוניים והבסיסיים – יסודות המבנה עצמו, ועד למגורים עצמם במקום. הרעיון בגישה הוא הבאת תועלת גדולה יותר הן לסביבה, הן לחברות וקבלני הבנייה והן לדיירים עצמם. מה שמאפיין את התהליך זה היותו "ירוק" מהשלב הראשוני, מה שמקל על הדיירים שמגיעים בשלב הגימור לגור בדירה – לשמור על סביבה נקייה יותר. בתכנון הליך הבנייה, נלקחים בחשבון שיקולים סביבתיים כגון רוח, שמש ושימוש יעיל במים אשר עתיד להביא חסכון כספי משמעותי בכל שנה.

 

מהן היתרונות?

יתרונותיה הבולטים לעומת בנייה בדרך הקונבנציונאלית הם כאמור התחשבות וידידותיות לסביבה וחוסר זיהומה בתקופה הבנייה, חסכון רב באנרגיה על ידי שימוש אך ורק בחומרים בלתי מתכלים, ומעל לכל – חסכון בכסף. בעוד שבדרך כלל השיטות הבריאות, הטבעיות והידידותיות ביותר מצריכות גם תשלום גדול יותר, דווקא במקרה זה החיסכון באנרגיה וההקפדה על אי-זיהום הסביבה מורידים את עלויות התהליך משמעותית.

 

בנייה קלה

דיסציפלינה אקולוגית נוספת שהתפתחה בעשורים האחרונים הינה ה"בנייה הקלה". גישה זו, בדומה לבת-דודתה הירוקה, גורסת כי יש לייעל ולתעל תהליכים עבור הפרט וסביבתו, תוך כדי הבנה כי תשומת לב לסביבה תגביר את התועלת עבור הפרט והכלל. אז במה הן כן נבדלות זו מזו? הבנייה הקלה שמה את הדגש יותר על הפרט מאשר על הסביבה, מזו הירוקה. בדומה לשמה, הבנייה הקלה הינה קלה יותר, הן לתכנון ומתאר והן ליישום השיטה. היא שקטה ונקייה באופן חריג, וזאת כי מרבית התהליך הינו מתועש ולא מתרחש בשטח הבנייה עצמו. יתרון זה כשלעצמו הינו עצום לאדם ולסביבה, שכן אין הבנייה מלכלכת פוגעת במבנים הסמוכים ובדיירי השכונה, ובהתאם גם לא מורידה את ערך הנדל"ן של האזור. יתרונות נוספים לשיטה זו – המבנים בטוחים יותר שכן החומרים מהם הם עשויים קלים יותר ובעלי סיכוי נמוך לפיתוח עובש וריקבון.

מבנה יביל

מבנה יביל הוא מבנה נייד אשר נבנה בשיטת הבנייה הקלה. מעבר להיותו נבנה בשיטה זו, גם היות העובדה שהוא נייד וניתן לשינוע חוסכת לעיתים משאבי בנייה שכן משתמשים במבנה הקיים כבר. בנוסף, הוא גם נהנה מהיתרונות שמבנים המושתתים על שיטת הבנייה הקלה נהנים, ואף יותר מכך – בנייתו אפילו יותר מהירה וזולה מהמבנים הנייחים, וקירותיו מספקים רמת בידוד גבוהה ביותר שכן הוא מחובר לאדמה ולטמפרטורה שבה, מה שמיטבי למיתון מצבי קור וחום קיצוניים. המבנים הניידים מתאימים במיוחד לצרכים ארעיים כמו משרד באתר בנייה או בצילומים בטבע, מקום מגורים ארעי ועוד.

 

עתידות

כאמור, המגמות הירוקות בעולם בכלל ובעולם הבנייה בפרט רק צוברות תאוצה עם השנים. הביקוש לבנייה בשיטות הללו עולה והיצרנים אט אט מתאימים את עצמם לשוק המשתנה. אם אכן הבניות האקולוגיות למיניהן ידביקו את הביקוש לבניות ה"רגילות", צפוי לאדם וסביבתו חסכון של ממש בזיהומי אוויר וחיים צלולים יותר.

קרית טבעון

מחפשים בעל מקצוע בטבעון?

השאירו פרטים והודעה בטופס ואנחנו ננסה לאתר עבורכם בעל מקצוע מומלץ